lördag 15 februari 2014

Pay it Forward

I torsdagsmorse vaknade jag upp till en facebookutmaning. Det har under senaste tiden  cirkulerat en olhavar tavling men istallet sa vart jag nominerad till en "pay it forward" utmaning dar uppdraget var att gladja nagon i sin omgivning och sedan pa nagot satt visa detta pa facebook.
Jag borjade dagen med att laga frukost at min "hemlose" rumskamrat Brad, for att sedan med Brad som kamera man bege mig ut i varlden. Med 20dollar i naven gick vi till Subway och kopte en lunch och dussing kakor. Sedan gick vi mot parken for dar brukar det finnas manga hemlosa. Men jag blev besviken da vi inte stotte pa en enda en, vilket iofs ar bra.. Under var promenad sa delade vi ut kakor till forbipasserade och tillslut sa Brad att vi skulle ge lunchen till en arbetande manniska istallet..kapitalist amerikan..

Det gjorde vi och efter var promenad hade jag gett ut kakor till 10 olika personer, blivit nekad av lika manga samt lamnat en kaka pa en bil som hade en parkerings boter. Men 2 dollar och 1 kaka kvar akte jag till Fast Twitch, gav den sista kakan till Killen som jag sedan nominerade.

Pavag till Bath Club hade jag 2 dollar kvar som jag tankt att jag skulle bli av med pavagen. Det finns en korsning dar de brukar ga tiggar, vatten och blomforsaljare och till min gladje sa var blomstergubben dar denna dag. Dock var det gront ljus sa jag tog manga tutningar nar jag sniglade fram i 15km/h och trodde att jag skulle fa ge upp tills det att jag kom fram till korsningen och ljuset slog om. Tur!

Jag kopte ett knippe rosa rosor for 5 dollar som jag sedan gav till min manager pa Bath Club. Jag forklarade inte varfor, men hon antog att det var for alla hjartansdag sa jag spelade med..Videon finns pa min facebook sida! Gillar och Sprid!

ByeQ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar